Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Skierniewice – Czachówek: Trakcja i Sarinż z najkorzystniejszą ofertą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
21-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Skierniewice – Czachówek: Trakcja i Sarinż z najkorzystniejszą ofertą
fot. PKP PLK
PKP PLK wybrały najkorzystniejszą spośród 9 ofert, złożonych w przetargu na modernizację pierwszego odcinka linii 12. jej wartość wynosi 1,475 miliarda złotych brutto.

Przetarg na modernizacją tego fragmentu linii Skierniewice – Łuków ogłoszono w styczniu bieżącego roku. Oferty otwarto w lipcu. Kryterium oceny była jedynie całkowita (tzn. obejmująca wszystkie 3 opcje – których łączna wartość w poszczególnych wycenach dorównywała zakresowi podstawowemu) cena brutto. – Wybrana została oferta firmy Trakcja SA z partnerem Sarinż Sp. z o. o. o wartości 1 475 927 522,19 zł brutto – informują PKP PLK.

Tańsza w ujęciu całościowym (1 428 968 197,74 zł brutto) propozycja Mirbud – Transkol – Torkol została odrzucona. To samo stało się z ofertami złożonymi przez Strabag, Intercor i konsorcjum ZRK DOM – Intop. Co ciekawe – jak pisaliśmy po otwarciu ofert – gdyby brać od uwagę wyłącznie cenę zakresu podstawowego, Trakcja i Sarinż zajęłyby pod względem ceny dopiero piąte miejsce.

– Po uprawomocnieniu się wyboru i formalnościach kontrolnych planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą – zapowiada zarządca infrastruktury. Prace mają rozpocząć się w przyszłym roku, a zakończyć – w 2029 r. Przebudowa 63-kilometrowego odcinka zostanie podzielona na trzy części: Skierniewice – Mszczonów, Mszczonów – Tarczyn i Tarczyn – Czachówek.

Linia Skierniewice – Łuków jest południową obwodnicą towarową Warszawy. Jej modernizacja – ważna nie tylko z powodów gospodarczych i społecznych, ale także z punktu widzenia mobilności wojskowej – zostanie dofinansowana przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) oraz programu FEnIKS. Łączna wartość inwestycji jest szacowana na ok. 2,7 mld zł.

Efektem prac na linii Skierniewice – Czachówek będzie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich (które powrócą tam po blisko 30 latach przerwy) i towarowych. Na stacjach Puszcza Mariańska, Mszczonów i Tarczyn oraz na przystankach Długokąty, Grabce, Grzegorzewice, Jeżewice, Gąski i Prażmów zostaną wybudowane nowe perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Na odcinku Czachówek Wschodni – Pilawa, dla którego przetarg jest na etapie oceny ofert, jednym z najbardziej znaczących elementów inwestycji będzie budowa nowego, dwutorowego mostu kolejowego przez Wisłę, połączonego z kładką dla pieszych. Obecna, jednotorowa przeprawa, będąca wąskim gardłem na dwutorowej w większości linii, będzie wyburzona. Co warte podkreślenia, przez większość czasu prace mają być prowadzone przy zachowaniu przejezdności linii.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2025

Katowice: Sprawca odczepienia węglarki zatrzymany

Prawo i polityka

Katowice: Sprawca odczepienia węglarki zatrzymany

Roman Czubiński 21 listopada 2025

Podlaskie SA133 do naprawy głównej

Tabor i technika

Podlaskie SA133 do naprawy głównej

Mikołaj Kobryński 21 listopada 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2025

Katowice: Sprawca odczepienia węglarki zatrzymany

Prawo i polityka

Katowice: Sprawca odczepienia węglarki zatrzymany

Roman Czubiński 21 listopada 2025

Podlaskie SA133 do naprawy głównej

Tabor i technika

Podlaskie SA133 do naprawy głównej

Mikołaj Kobryński 21 listopada 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij